2022. október 12., szerda

Tíz év után

Október 5-én volt tíz éve, hogy visszajöttem Magyarországra. Rengeteg minden történt azóta, most mégis Spanyolországról írok. 

Keddre virradó éjjel álmomban Barcelonában jártam, s ez biztos nem véletlen. Amikor Spanyolországban éltem sajnos csak a kikötő környékét és reptér környékét ismertem meg ebben a csodás városban. Remélem,  hogy lesz lehetőségem egy igazi városlátogatásra is. A fotó az egyik kedvenc napnyugta San Antonioban. 


Tíz éve vagyok újra magyar földön, és Spanyolország azóta is kísért, ebben az évben különösen. Néhány eset a teljesség igénye nélkül 

  • Év elején fogat csináltattam Budapesten, és amikor a vonaton ültem, sokszor eszembe jutott, hogy azért jöttem részben vissza Magyarországra, mert a fogaimat meg kellett csináltatni. 
  • Több olyan ember jött az utamba, aki élt spanyol nyelvterületen, és jó volt eszmét cserélni a más országban töltött időkről. 
  • Amikor Vácon sétáltam, az egyik utcában erős deja vum lett, mintha Ibizán jártam volna.
  • Amikor Gyulán úsztam, ismét Ibiza jutott eszembe az ottani kedvenc öblöm. 
  • Megjelent az Ibizán írt regényem, melynek nagy része Spanyolországban játszódik.
  • Fél évig szerkesztettem a füveskönyvemet, amit most küldtem béta olvasóknak. 17 év a blogjaim szárnyán, igazi időutazás volt újraolvasni a sok spanyolban történt eseményt, történetet, helyzetet, tapasztalatot. 
  • A mostani álom Barcelonában. Az álom után elém került egy kérdőív, aminek részeként be kellett írni bakancslistás helyeket, s egyből Barcelonát írtam előre... 
  • Kedden a könyvtárban egy útikönyv akadt a kezembe Andalúziáról. Négy évesen már azt mondtam, hogy Andalúziában akarok élni, pedig azt sem tudtam hol van. Sajnos oda sem jutottam el. 
Ezek visszaemlékezése rávettek, hogy a külső vinyón fotókat nézegessek. Mit mondjak, ez is időutazás volt. 
A kedvenc öblöm, a Dalt Vila, a kikötők, a hajókirándulások, a számos költözés, a sok tárgy, helyzet, amik megihlettek, és a rengeteg tapasztalás átjárta az énemet. 
Most meséljenek a képek egy kicsit... 

Kolumbusz szobor Barcelona

 Es Vedra a háttérben


A Salináknál


Sa Caleta csodás öble


A híres földnyelv a Dalt Vilából fotózva


Itt még boldog párkapcsolatban


A Dalt Vila


Kolumbusz tojása előtt


A hajó orrában a sziget körül


Vara de Rey szobra a róla elnevezett téren


Via Romana, az utolsó lakhelyünk volt az utcában


Ilyen pici voltam a Sa Caleta egyik sziklája előtt


Közelről az Es Vedra, innen indult az első regényem



A kedvenc öblöm


Es Vedra a másik oldalról, jobbra Atlantisz 


S egy kocsma a sok közül, a Skót kocsmát szerettem a legjobban, nappal kevesen voltak, de este bezzeg be sem fértünk... 

S az utolsó ott töltött napokban készítettem három filmet is a youtubra. Milyen jól tettem, itt a képek jobb minőségűek mind a cd-ken, dvd-ken, pendrivon, külső vinyón megőriztek. 







S persze az egyik könyvemben is emléket állítottam a szigeten történteknek. 

Ezen az oldalon a könyveim között az Ibiza a mágikus című könyvem fotója alatt lesz link, ahol bele is lehet olvasni. 


És a most megjelent regényem borítója, melyet egy Ibizán lévő antikvitásboltban látható mór lány szobra ihletett. 

A verseim 90 százaléka Ibizán íródott. Itt van egy...

Tavasz Ibizán, a „Buli szigeten”

 

Pálmák levelein

táncát ropja a szél,

tenger hullámain

keringőt jár a fény.

 

Fodrozódnak tengernek habjai,

hívogatnak sellőknek karjai,

- csábítanak szirének hangjai!

 

Magányos vitorla

ásít a part mellett,

sirályok vijjognak,

érzik a meleget.

 

Nap lehel csókot emberek arcára,

kik lengében mennek az utcákra,

- s azt nézik, mennyi a cucc ára!

 

Tele a narancsfa,

ízletes gyümölccsel.

Mandulafák sora

virágzik ezrével.

 

Szállingóznak angolok, arabok,

kevesebb a spanyol szó, mit hallok,

- nem baj, majd három nyelven tanulok!

 

Felébredt a sziget,

vége van a télnek,

várja a singliket,

- itt a buli, gyertek!

2010. március


S egy ideillő zene is.







































Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések