2023. augusztus 3., csütörtök

Az álmok üzenetei

 Aki ismer, tudja, hogy az álmok mennyire fontosak voltak életem során. Sokszor éjjelente le is körmöltem őket, majd könyvet is írtam belőlük. Álomfejtéssel sok mindent megoldottam életem során, számos álmom évek múlva realizálódott, és nálam az egyik legfontosabb ihlet forrás is. Július közepén is tollat ragadtam hajnalban, hogy a még eszemben lévő álmot leírjam, Egy oldalt le is körmöltem. Ebből az álomszösszenetből írtam a napokban egy novellát, mely teljesen beleillik a következő Dunakeszi antológia tematikájába, - HAZA, SZÜLŐFÖLD, OTTHON.

A titkos ház című novellám bekerül majd a kötetbe, amit szerkesztek majd, és már illusztráció is készült hozzá. Ez annyira felpörgetett, hogy lám, ismét írtam egy blogot is. 


A tematika nem igazán az én ötletem volt, viszont engem többszörösen is érint. Hiszen most gyökértelennek érzem magam, s sokféleképpen is meg tudnám fogalmazni, mit is jelent nekem a haza, a szülőföldem, vagy az otthonom.

Egy palóc zárt zsákfaluból repültem ki 48 évesen - szó szerint - egy spanyol szigetre, és amikor hazajöttem, már nem tudtam hová is tartozom. Az a falu, amely olyan sokat jelentett nekem, amelyért olyan sokat tettem, mára  már a múltam egy fontos darabja, ahogy a csodás sziget is. Majd egy másik faluban is tettem a dolgom, ám most már egy főváros közeli városban élek, és egy másikban dolgozom. Azóta az általam épített házamat elárverezték, a végrehajtást még most is nyögöm. A korombeliek már mind nyugdíjasok, és nekem még mindig dolgozni kell...
 
Nem szomorkodom, az élet annyi örömmel, csodával, emlékkel, lehetőséggel ajándékozott meg, hogy az sem számít, ha nincs már semmim...
Mert nagyon is igaz, ha meghalunk, nem viszünk magunkkal semmit. Ez az életem egyik legnagyobb karmikus feladata volt, hogy megéljem a szegénységet, és elengedjek mindent, ami az enyém volt... Ezeket teljesítettem, amikor felismertem és elfogadtam e történéseket, helyzeteket,  az univerzum mindig meg is jutalmazott. 

Visszatérve az álmokra. Sajnos három teleírt álmokkal teleírt füzetem is elveszett Ibizán, egy megkezdett van még, ami hamarosan betelik. Viszont az álmok nagy részét megörökítettem Az éjszaka örvényében című álmokból írt szösszenetek és versek kötetemben. A könyv nyomtatott formában már nem kapható, de e-könyvként még számos helyen elérhető. 

És itt bele is lehet olvasni. 


A most írt novella alapja is az álom, amikor egy férfi visszaköltözik Mo-ra, és egy titokzatos  házban találja magát... számos misztikus része volt az álomnak, de azok nagy részét a novellából kihagytam, hisz itt most nem fantasyt akartam írni, hanem megragadni azt az érzést, mit is jelenthet Magyarország, a szűkebb hazája, a szülőföldje illetve egy otthon valakinek, aki hosszú idő után tér vissza az országba. 

Örömmel vesszük, ha Dunakeszin élők, vagy valamikor ott élők, ott dolgozók, vagy dolgoztak ott, vagy csak valamilyen emlék kapcsán kötődnek Dunakeszihez, hogy jelentkezzenek az antológiába. Részletek a fotón. 
A részvételhez regisztráció szükséges, mely az alábbi űrlap kitöltésével lehetséges, illetve a Kölcsey Ferenc Városi könyvtárban ki is tölthetik a nyomtatott változatát és ott is hagyhatják majd. 



Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések