2023. november 18., szombat

A Károlyiak nyomában

 Csütörtök óta elég sok programon vettem részt. 

Egy kis földönkívüli est a dunakeszi könyvtárban, amit én szerveztem csütörtökön. 

Pénteken a fóti könyvtárban hallgattam egy nagyon jó előadást a reformkori Fótról. Károlyi István, Deák Ferenc, Vörösmarty, Fáy András és mások életéből hallottam történeteket. Nem csak a Károlyi kastélyban találkoztak a nagyok, hanem a Fáy présházban is, s az egyik túrámnál megtaláltam a Vörösmarty kunyhót is három éve, ahová tavaly be is jutottam. 

Szombat délelőtt szavalóversenyen voltam. Luca unokám indult az 55. Fóti Ősz vers- és prózamondó versenyen az 5-6. osztályosok kategóriájában. Sajnos idén sem lett helyezett, amit elég nehezen viselt, főleg, hogy a József Attila szavalóversenyen 3. helyezett lett tavasszal. 

Utána elmentem a Károlyi kastélyba egy könyvbemutatóra. A Gyerekvárost már körbejártam, és kívülről háromszor is jártam a kastély körül, de ma volt az első lehetőség, hogy be is jutottam a kastélyba. Az Erzsébet teremben nagyon sok ember jött össze, ahol Nyizsnyánszki Anna Eszter: Kaleidoszkóp, egy erdélyi nemes hölgy emlékei című "interjú könyvét" mutatták be, gróf Károlyi Lászlóné  Kenyeres Erzsébet életéről. Két éve megjelent a gróf Károlyi Lászlóról szóló könyv is Soha nem adjuk fel... címmel. Kicsit megérintett az arisztokrácia világa, hiszen a grófi házaspárt többen már fiatal koruktól kezdve ismerték... 


Amikor az írónő dedikálta a könyveket, azt mondta, már találkoztunk valahol. Lehet, de nem jöttünk rá, hogy hol... 

A gróf úr és Erzsébet asszony is aláírta nekem a könyvet, nagy élmény volt. Az is, amikor Erzsébet asszony a homlokát az enyémhez érintette, talán a szimpátia jele lehetett. 

A házaspárt már több alkalommal láttam, de ilyen közel még nem voltam hozzájuk. 

Parádról költöztem Fótra. Parádon is ugyan csak jelen voltak a Károlyiak, sokat kutattam is a témában, s amikor a városba költöztem a Károlyiak másik ágának is a nyomába eredtem. 

Jó lenne a parádi Károlyiakról és Fáy Andrásról hallani Parád kapcsán olyan előadást, mint amiket mostanában hallottam. 





Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések