2019. május 28., kedd

Felborult a világ rendje


Anno két verset is írtam ezzel a címmel, most egy blogot is szánok neki.




Az időjárás az, ami erre késztet.

2 hete járok minden nap dolgozni az Alföld szélére, több településen keresztül. Napi 2 órát vezetek, és egyetlen nap sem volt azóta,  hogy ne esett volna az eső valahol.

Ha májusban már kétszer annyi eső esett, mint aminek kellett volna, a mai esőzés még tovább tetőzte.
Ma eláztam reggel 7-kor, ameddig beültem a kocsiba. Eláztam este 5-kor amikor visszafelé indultam.

Zenehallgatás közben több minden eszembe jutott, az elmúlt években a május már nem az a május, amilyen régebben volt. Hó, eső, hideg… mintha egy újabb szeszélyes április lenne. De akkor két áprilisunk van?

Gondolat ma gondolatot követett a nagy viharban, esőben vezetve.

Az Aisa mágikus valósága c. regényem írásakor elég sokat kutattam anno – a könyv története 2012. december 21-én zárul, s valóban 2012 nyarán fejeztem be, de azóta átdolgoztam. 

S a kutatás során több írásra is találtam, ami azzal foglalkozott, hogy nem 12 csillagjegy van, hanem 14. S ez a hónapoknál átfedést jelez.

Akkor borul minden, ha ez tényleg így van, asztrológia, csillagjegyek. Be akartam idézni belőle, de nem tehetem. A regény jelenleg egy pályázatra van beadva, melynek értékelése év végére várható.

Ezért a neten kerestem hasonló anyagot. Sok minden van fenn, nyilván vannak támadó, gúnyos írások és vannak olyanok, amelyek próbálják komolyan venni, még akkor is, ha nincs tudományos bizonyíték még rá.




S egy 2010-ben írt versem, ami most is aktuális. Igaz, akkor Ibizán éltem. Ott bejöttek a hidegek, pedig korábban nem volt szükségük fűtésre, a legtöbb házban nincs is fűtési lehetőség… de én megtapasztaltam ott a hideget, jeget és havat is, pedig előtte havat se láttak.

Most Magyarországon élem meg az időjárás változását…
Lehet ezt a globális felmelegedésre, összeesküvés elméletekre, az időjárás befolyásolására fogni, biztos, hogy mind a három közrejátszhat, s mindenre van is magyarázat, csak nem tudjuk.

S egy aktuális dal: Creedence Clearwater Revival: Ki állítja meg az esőt... 




Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések