Csapzottan ébredt, fekete bőrén gyöngyözött az izzadtság, szeme virított a sötétben, melyen hamarosan apró vérerecskék képződtek...
Már három éjszaka álmodtam egy fekete férfiról, s nem tudom mi az üzenete. Lehet, hogy valamelyik előző életemben az voltam, ez rendben is van, elfogadom, de miért ismétlődik és miért botlok lépten-nyomon beléjük?
Ma is lementem úszni. Kivételesen nagyon tiszta volt ma a víz, s a halak ott úszkáltak a lábam között, eddig még nem láttam egyet sem. Ma már ötször sikerült átúsznom az öblöt, igaz, néha meg kellett állni, mert néhány gumimatracost, vagy csak beszélgetőket kellett kikerülni, de ez már haladás, ahhoz képest, hogy 6 hete még csak 10-15 métert úsztam, igaz, azt a távot kb. 7-8 szor. Az öböl kb. háromszor annyi lehet,  bár lehet, hogy több, mert nehéz megsaccolni. 

 
Szóval nem volt elég, hogy három egymást követő éjszaka bukkant fel egy sötétbőrű idegen az álmaimban, hamarosan a strandon is láttam néhányat. Szinten mindenhol megfordulnak napszemüveget áruló feketék, gondolom mást is árulnak. Utána jött egy másik, és azt kérdezte, hogy akarok-e masszázst. Mikor hazaindultam, a lábmosónál is két fekete férfi állt. Mikor az utcán jártam már, szembe jött egy és angolul kért útbaigazítást, hogyan jut a Playa Figueretesre. No én spanyolul válaszoltam neki, hogy a harmadik utca jobbra és már ott is van, megértette, épp onnan jöttem. A zebránál is fekete férfival várakoztunk. Kék farmer volt rajta, kék vászoncíipő és rózsaszín rövidujjú ing, melynek a hátán himzés volt, egy hatalmas szívből indultak a virágformák. Nem lepődök meg én már semmin, hiszen megfigyeltem, hogy a szigeten sok férfi szeret rózsaszínben járni, még akkor is, ha a legtöbb férfi fel nem venne olyant.
Szóval ha az álmokra hallgatok és a jelekre figyelek, akkor ennek is oka van. Még nem tudom, hogy mi, lehet, hogy csak annyi, hogy írnom kell egy történetet egy fekete férfiról, aki talán valamikor én lehettem, talán bele kell bújnom egynek a bőrébe, mégha azt irodalmi úton teszem is meg. Már vannak a fejemben epizódok, de még nem állt össze, hogy novella vagy több legyen, meglátjuk...
Mostanában nincs kedvem írni, szünetet tartok, de ahogy ezt a blogot most leírtam, kezdem érezni a kihívást, hogy egy fekete férfi bőrébe bújjak egy történet kedvéért... Csak ne lenne ilyen meleg, mert míg itt ülök is, dől rólam a víz. :)
Az éjjel azt is álmodtam, hogy szédülök, s a legrosszabb az volt, hogy mikor reggel felébredtem, valóban szédültem. Kemények ezek a hangolási napok...
Itt még dúl a hőség egy jó ideig, jövő hónapban talán beindul az önkéntes munka is, addig minden áll a szigeten... Sokan el is mennek innen, az idegenforgalom meg tarol... Ma a strandon kevés spanyol szót hallottam, ami meglepő, hogy milyen sok a román. Többségük turista, mert még elég fehérek. Az öböltől nem messze van egy román étterem. Persze Transilvániának van feltüntetve, de biztos nem beszél senki sem magyarul. A román boltokra is ezt írják ki, mert ha Rumanat írnának ki, nem igen mennének be... A baj az, hogy mi tudjuk, hogy Erdély magyar volt és magyar most is, de mindenhol románnak tüntetik fel. Milyen jó lenne, ha lenne egy magyar étterem is a szigeten. Az ötlet már régóta megvan, csakhát pénz nincs hozzá...
Amikor a meleg a sötét szobába száműz bennünket, és filmeket nézünk, a hőség ellenére többet nevettem egy hét alatt, mint előtte hosszú hónapok alatt. Meg is jegyeztem, hogy Zolinak humoristának kellett volna mennie. Most döbbentem rá, hogy valójában hiányzott a humor az életemből. Legtöbbször nem értettem a viccet sem, nem mintha most humorosabb lennék, de az sokat jelent, hogy jókat tudtam nevetni....
Szeret asszociálni, és néha olyan dolgokat mond, hogy már csak ránézek és nevetek...
Általában egy filmben, vagy helyzettel kapcsolatosan hangzik el egy szó és ő már is kiforgatja. Erre most néhány példa: 

Krisztofer - korrekt Jézus
"Egy férfit úgy hivtak, hogy Krisztofer, erre mondta Zoli, hogy biztos ő a Kriszto Fer (fair), a korrekt Jézus. 

ecset - explorer csevegő program
"Vettek egy új fajta ecsetet, és P. azt mondta, hogy jó ez az ecset. Erre Zoli azt mondta neki, hogy számítógépfüggő vagy. Ő kérdezte, hogy miért? Mert festés közben is az explorer csevegő programot használod. E-CSET. (E-CHAT)"

"Zoli kérdezte tőlem, hogy kérek-e boros kólát. Azt mondtam neki, hogy csak magában kérem. Erre mikor kérdeztem, hogy nem hoztál nekem Sangriát, azt mondta,  hogy én azt mondtam, hogy 'magába', s ezért ő megitta maga, vagyis a hasára ütött, és azt mondta, hogy már itt van bent." :)