2013. január 11., péntek

Bakancslista

A héten néztem meg ezt a filmet, és ugyancsak elgondolkodtatott. Az ember, amikor tudja, hogy meg fog halni, előtte még szeretne sok mindent megcsinálni.



A film nagy hatással volt rám, és nagyszerű volt Jack Nicholson és Morgan Freeman alakítása is, hiszen két olyan ember került össze, akik ha nem kerültek volna egy betegszobába, akkor talán sosem találkoznak, és nem teszik szebbé, jobbá a másik életét.
Az emberek is akkor jönnek egymás útjába, amikor éppen itt van az ideje, s ez a filmben nagyon helytálló volt.
Mi is az a bakancslista? "A bakancslista azon dolgok sora, amelyeket az ember meg akar tenni az életben, mielőtt feldobná a bakancsot."
A film szembesített azzal, hogy nekem volt már egy ilyenem, ami nem is annyira bakancslista, mint az akkori céljaim leírása, és a nagy igazság az, hogy a listán lévő dolgokat én már szinte mind kipipáltam, s talán azért vagyok most ennyire egy helyben. Topogok, a bakancsom pedig menni akar, csak nem tudja merre.
Ez volt az én kívánságlistám 2000-ben, amikor pénzügyi tanácsadónak tanultam, és valahol egy MLM rendszer pozitív életszemléletét követtem, de rájöttem arra is, hogy nem az az én utam, viszont, hogy megváltozott a gondolkodásom, ez ennek köszönhető, és 2007-ben írtam hozzá, hogy hol tartok.
  • Elsődleges célom, hogy annyit tudjak keresni, hogy a megélhetésem biztosított legyen, hiszen a mai világban minden álmom, vágyam csak úgy teljesülhet, ha elegendő pénzzel rendelkezem.
Most már tudom, hogy nem minden a pénz. De azt is, hogy a nélkül mozdulni se lehet. De mindig volt, van és lesz az élet. Ez most is így van. De minél többet dolgoztam, annál kevesebb lett, viszont sok befektetett munka másképp térült meg. Most eljutottam oda, hogy mindig van annyi, amennyi kell. Valamit eltervezek, összejön rá, amennyi kell, s nagyon sok álmom megvalósult azóta.
  • Biztonságot akarok az életemben, mert most egy stabil pont sincs. A későbbiekben pénzügyileg biztosítani a családom jövőjét.
A biztonságérzet még mindig nincs meg, de próbálkozom Stabil pont? Ma már azt kérdezem, mi is az? Van még hol laknom, vannak gyerekeim, megszabadultam az extől, van munkám is, s vannak végre barátaim, s van már szeretőm is. A biztonságot most sem ismerem, de boldogulok.
  • Ha szükséges, feladom a munkahelyem, hogy teljesen megvalósulhasson az életváltásom, mert úgy érzem, hogy erre van szükségem.
Igen, elindultam az életváltás felé. S lehet, hogy még a munkahelyem és a lakóhelyem is feladom.
Most már megszületett a döntés, várom a lehetőséget, el fogok menni, el kell innen menni. (2009-ben a munkahelyem és a házam is otthagytam.)
  • Meg kell tanulnom kapitalista szemmel látnom a dolgokat, s úgy is kell gondolkodnom, cselekednem, hogy e rohanó világban talpon tudjak maradni.
Nem árt, ha egy kicsit változtattam a szemléletemen, de nem vagyok kapitalista, ahhoz túl erős bennem a szociális beállítottság. Nem tudok embereken átgázolni, hogy saját magam előbbre jussak. Ezért hagytam abba a pénzügyet.
Egyre humánabb lettem, s bár próbálok üzleti szemmel is járni, de még mindig a köz és a mások boldogulása az elsőbb. De már próbálok valamit visszaszedni a befektetett ingyenmunkából is.
Egyre nyitottabb vagyok a világ dolgai iránt, s egyre több mindent megértek, sok mindent másképp látok. Feladatom nem csak a közért tevés. Pontosítva a tanácsadás, az információátadás és a gyógyítás.
  • Tanulni akarok, általánosságban otthon vagyok a pénzügyi dolgokban, de legalább egy területen szeretnék profi lenni. Sok mindenhez értek, sok mindent csináltam egyszerre. Biztosan ez volt a baj, hogy elapróztam magam. Még nem adtam fel azt sem, hogy diplomát szerezzek.
Időközben teljesen humán lettem, már nem a pénzügy területén akarok boldogulni. Emberekkel szeretnék foglalkozni. S már elindultam a diplomaszerzés felé is. Ezoterikus téren is sokat fejlődtem. Kezdem megismerni magam, sokkal nyitottabb vagyok, sokat változott a világlátásom. S kezd letisztulni, mit is szeretnék, a népművelés, a szervezés és az írás az, ami igazán nekem való. S az ezoterikus területből is kezdem azokat érteni, amiket kell. Álmok, kártya, asztrológia, numerológia, tenyér, megérzések, látomások.
Lediplomáztam. S elindultam a reiki útján.
  • Otthon akarom magam érezni magam a pénzügyi világban, változtatnom kell az életemen, az életformámon, a szokásaimon. Szeretnék jó szakember lenni, hogy segíthessek másoknak.
Változtattam az életemen, az életformámon, a szokásaimon. Mindig segítettem másoknak. Hát hogy miben vagyok, vagy leszek szakember, azt majd az élet megmutatja. De az már biztos, hogy nem a pénzügy lesz. Már nem érdekel.
A pénzügy és a könyvelés kizárva. Bár értek hozzá, s nem is csináltam rosszul, tudom, hogy ezen a téren lehetne anyagilag boldogulni, de már nagyon taszít. Az életem folyamatosan alakul, változik, mint ahogyan én fejlődöm. Eddig is segítettem az embereken, ezután is fogok. Ez az életfeladatom.
Emberekkel kell foglalkoznom. S továbbra is segíteni másoknak.
  • Jól be akarok illeszkedni egy dinamikus csapatba. Szeretném, ha végre megértenének, segítenének, bíznának bennem s elismernének. Szeretném, ha lennének barátaim.
Sokkal jobban be tudok illeszkedni bárhová, mint évekkel ezelőtt, sok csoportba, csapatba bekerültem, rengeteg új ismerősöm van, mind az önkormányzati, mind a civilszféra, mind a politika, mind a kultúra, művelődésszervezés, konfliktuskezelés és cigánykérdés területén, s már barátaim is vannak.
S bíznak bennem, s végre én is bízok másokban. S már az elismerések is megkeresnek.
Ez továbberősödött, s most már sikereket is elkönyvelhetek, mind az írás – saját könyv, újságcikkek, térségi civilszervezések, kulturális tevékenység területén. Sok barátom van, s kezd már megérinteni a boldogság is. Megtanultam magam és másokat is szeretni, s már engem is elfogadnak, szeretnek.
Bár fejlődtem, még mindig hadilábon állok az önbizalommal. Kishitű vagyok, s ez a saját korlátom. Még mindig kell a megerősítés. Mások jobban bíznak bennem, mint én magamban. Itt muszáj fejlődnöm még.
  • Szeretnék magabiztos személyiséggé válni, azt akarom, hogy legyen végre elég önbizalmam.
Alakulok.
Sokat fejlődtem. Néha már rámenős is vagyok, főleg a férfiak szerint. De az önbizalom még most se teljes.
Még mindig van mit fejlődni.
  • Tisztességesen akarom taníttatni a gyerekeimet, szeretnék nekik mindent megadni, amit eddig nélkülözniük kellett.
Anyagilag még mindig padlón vagyok, de becsülettel taníttatam a gyerekeimet, bár még sok mindent nélkülözniük kell, de már megtanulták maguknak megkeresni, amit akarnak. Fel fogják magukat találni az életben. Elég önállóak, de azért van még amiben kihasználnak.
Most már külön élnek. Próbálgatják a szárnyaikat a nagy Bp-en. Megyek én is, hogy megtanuljam milyen egy személytelen nagyvárosban az élet.
  • Szeretnék „vezető” lenni, a magam ura. Nem akarom, hogy továbbra is csak kihasználjanak.
Elindultam ezen az úton is. Már középvezető vagyok. De még mindig kihasználnak. De csak azért, mert hagyom. S ez azért van, mert most eljutottam arra a pontra, hogy magam sem tudom, mit csinálnék legszívesebben.
Most már tudom, mit szeretnék, nem akarok főnököt, s abból szeretnék megélni, amit társadalmi munkában végzek. Már nem akarok vezető lenni, de a magam ura igen.
Ezt szeretném továbbra is, most már tényleg ideje, hogy megvalósuljon.
  • Szeretnék továbbra is helyi közéletben részt venni, de nagyobb elismerést szeretnék. Szeretném a szülőfalumat egy kicsit fellendíteni, továbbfolytatni a már elkezdett munkámat, kulturális tevékenységemet, bevezetni a falusi turizmust, s tovább menedzselni a Kenderszer Néptáncegyüttest.
Részt vettem, rengeteget tettem az elmúlt években a faluért. Fellendítettem a falut, sok minden elindult. Néptáncegyüttes felfejlődött, nyugdíjasklub megalakult, működik, szennyvíz beruházás megvalósult, kulturházban elkészült a vizes blokk, a gázfűtés, kifestették belül, székek, asztalok, függönyök, színpadfüggönyök, hangosítástechnika. Állandó rendezvények. Helyi újság. Stb. S ezt mind én pályáztam össze.
Újra képviselő vagyok, most is teszem a dolgom, de most már kistérségben, régióban gondolkodom
Azóta megint képviselő lettem. (98, 02, 06.) teszem a dolgom, de már érzem, hogy nem kell már ezt nekem csinálni.
  • Szeretnék utazni, világot látni, gyerekkori álmaimat megvalósítani. (Skócia, Egyiptom, Közép-Amerika, Franciaország, Spanyolország, Dél-Afrika stb.)
Hát azóta világot láttam: Lengyelország, Csehország és Hollandia S Mo. több pontja.
Azóta jártam: Amerikában- Floridában, Ausztriában, Németországban, Lichtensteinben, Svájcban, Olaszországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Erdélyben, Spanyolországban, Franciaországban, de azért még van, ahová el kellene jutnom.
  • Szeretném rendbe tenni a családi házamat, környékét kívül-belül, s szükséges eszközök cseréje, a család életkörülményeinek javítása stb.
Ha nem sikerül valahonnan pénzhez jutnom, akkor az egyetlen megoldás, hogy eladom. S elköltözöm valahová egy kis városba.
Dilemma. Pénzem nincs rá. De már nem is annyira rendbe tenni akarom, mint inkább megszabadulni tőle.
  • Szeretnék végre egy jól működő, biztonságos autót, s hogy visszanyerjem a régi magabiztosságomat a vezetés terén, mely az utóbbi években az anyagiak miatt, illetve a kocsi állapota miatt egy kicsit megtorpant.
Ez is összejött. Végre saját autóm van. S kezdem visszanyerni a rutinomat is.
Sok helyre elvitt, s szeretem ezt a kis kocsit. S 1 év alatt többet vezettem, mint előtte 25 év alatt. Több országban, s több nagy városban is. A rutinom megnőtt, magabiztosabb vagyok.
  • Szeretnék elválni, s megismerni a boldog, szabad, kiegyensúlyozott életet, az élet örömeit.
Ez is elindult. Elváltam. Azóta megismertem pár férfit, akivel kapcsolatom is lett. S igen, kezdem megismerni az élet örömeit, a szabadság előnyeit, de hátrányait is.
Sok mindent megismertem, a Duálomat is, akihez képes voltam kimenni az USA-ba. S 20 év után az első szerelem is újra az utamba jött.  S megismertem azt a férfit is, akivel együtt akarok élni.
  • Élni szeretnék.
Éltem, élek. De valami még mindig hiányzik.
Azóta eltelt 5 év ismét, s 2009-ben írtam egy új listát, abból azonban semmi sem valósult meg igazán, s most is azokat írnám össze, viszont lehet, hogy nem ezeket kell leírnom. Most azt a tízet írom le, ami elsőre eszembe jut.
  1. Emelni a rezgésszintemet.
  2. Egészség.
  3. Ideális testsúly.
  4. Szeretetteli boldog élet, családi harmónia.
  5. Bőség. Ide számos dolgot írnék, az úszómedencés háztól a jótékonykodásig.
  6. Sikeres írónőnek lenni, vegyék a könyveimet.
  7. Az életutamat folytatni, az életfeladatomat csinálni, ami munkám is, és biztosítja a megélhetést is.
  8. Segíteni másoknak.
  9. Spirituálisan fejlődni.
  10. Egészséges Föld, világbéke.

Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések