2021. október 26., kedd

Nem mindegy milyen rezgéseket bocsátunk ki

 Néhány gondolat a rezonancia törvényéről.


Egy kutatást emeltem ki a A rezonancia törvénye c. könyvből. 



Kisebb tömeg meditációval képes befolyásolni nagyobb tömegeket. 
1972-ben Maharishi Mahesh jógi vezetésével 24 észak-amerikai város több mint tízezer lakója érdekes kísérletet hajtott végre. Maharishi azt állította, hogy érezhetően visszaszorulna az erőszak és a bűnözés, ha az adott területen a lakosságnak csupán 1 százaléka alkalmazna transzcendentális meditációt. Ennek lényege, hogy az ember felidézi magában a békesség élményét. A kísérlet sikeres volt, ez idő alatt kevesebb volt a betörés, rablás, erőszak és kevesebb baleset is történt. 
Ez az arány nagyobb számokkal is működik. (a befolyásolandó tömeg 1 százalékának négyzetgyöke) 
- Egy egymilliós várost 100 ember képes befolyásolni. 
- A világ 6 milliárd lakóját közel 8000 ember képes lenne befolyásolni. 

Ha a lakosság e csekély hányada képes magában békességet teremteni, ez a békesség kiterjed a környezetükre. 

A meggyőződéseink megváltoztatják a világot!


Ez is egy nagy igazság, hiszen sokan ezt teszik most is, minden percben. 

Ha a mostani helyzetre gondolunk, sokan gondolják azt, hogy a világunk problémái már nem orvosolhatóak, s csak csúszunk lefelé. Ez is egyfajta meggyőződés, s minél többen vesznek ebben részt, akkor a félelem és borúlátás világa következik. 

Az én példám is mutatja, hogy 1 ember nem elég nagyobb tömeg ellen, de mégis képes voltam egyedül is valamennyire befolyásolni egy nagyobb tömeget, s megvolt bennem az elhatározás, nem álltam be a sorba, akkor jöttek és jönnek olyan emberek a közelembe, akik hasonló meggyőződésűek voltak, mint én. Számos közösséget hoztam létre, és példaértékű dolgokat tudtunk véghezvinni akár a bodonyi rendezvényszervezések, lebonyolítások, akár civil szervezeti összefogások, projektek, eztoreikus csoportok, közösség szervezői tevékenység, vagy épp a párkeresés által kialakult közösségek terén. 

Fontos:
- ne vegyük át és valljuk magunkénak mások álláspontját, gondolkozzunk a saját fejünkkel.
- ha hiszünk abban, hogy számítunk a világon, egyre több, hasonló meggyőződésű emberrel fogunk találkozni. 
- mindig tartsuk szem előtt, hogy mindössze 100 ember is képes megváltoztatni egymillió ember viselkedését. 

Ugyanakkor az előítéletek, irányunkba való meggyőződés befolyásolni tud bennünket, mint személyeket is. 
Itt is személyes példát hozok. Több esetben is kerültem olyan helyzetbe, hogy szárnyaltam, lelkesedtem, húztam a közösséget magam után, de mindig voltak olyanok, akiknek ez nem tetszett. Rosszat gondoltak rólam, és ennek hangot is adtak, és ez engem is meggyengített, elbizonytalanított. De mindig újra és újra kezdtem. Ha már feladtam valamit, akkor már én is úgy láttam, hogy nincs értelme, mert 1 ember mégis kevés a sok akarata ellen. Ha lett volna mellettem 20 ember, minden másképp alakulhatott volna. 

Nagy igazság: Ha jót gondolunk valakiről, erősítjük, ha rosszat gondolunk, akkor gyengítjük. 

Emlékszem, amikor pályázatra írtam az első könyvemet, akkor a főiskolai tanárom még kinevetett. De az egyetemi docensek bíztak bennem, és nyertem is. Majd 4 évvel később egy újságíró, miután elolvasta, biztatott, hogy írjam meg az eltelt 4 év történetét, és adjam ki a könyvet. S a főiskolai tanárnőm írta hozzá az utószót. 
Szóval 1 ember nem bízott bennem, miközben kettő másik biztatott, s nem adtam fel, még ha volt is bizonytalanság bennem. 


A következő gondolat az, hogyan változtassuk meg a régi meggyőződéseket?

Szüleink, tanáraink, barátaink, környezetünk hatása, régi beidegződések, kellemetlen emlékek, megalázások, sérelmek miatt vannak régi meggyőződések, (pl. te úgy sem tudod, nem vagy képes rá, ezzel a külsővel mit akarsz elérni, stb.) amiket célszerű papírra leírni. 

Nem kell megijedni, mindenkinek megvan a hosszú listája. 
Ez a listaírás az elengedés egyik legjobb módja. 
Amikor ugyanis leírjuk őket, rég elfeledett érzelmek törnek fel, dühöt, szomorúságot, fáradtságot élhetünk meg. Adjunk utat ezek az érzelmeknek, régen hordozzuk már őket. 

Utána célszerű minden leírt mondatot átfogalmazni úgy, hogy jótékony hatásúak legyenek. 
Pl. az "úgy sem tudod megcsinálni" helyett azt írni "képes vagyok mindenre". 
Ezután a tudatunk újra írja magát, s megtanuljuk, hogy más valóság is létezik. 
Érdemes olvasni, hangosan ki is mondani őket! Váljon meggyőződéssé. 

Az affirmációk ereje

Affirmációk egyfajta mantrák, amelyeket naponta mondunk, annak rezgése pozitív irányba tudja vinni az életünket. 
Új meggyőződés a szívünkbe és a DNS-ünkbe íródik, s onnan sugárzik a világba. 
Olyan affirmációt kell választani, ami jó érzéssel tölt el bennünket. Ha ezt nem érezzük, akkor a bennünk lévő félelem, kétely, épp az ellenkező dolgot fogja generálni. 
Fontos, hogy ha mondogatjuk, gondoljunk közben arra, hogy energiát árasztunk. 

A gondolatokhoz az ihletet Pierre Franckh: A rezonancia törvénye című könyve adta. 

S kereskedtem a youtubon, és egy nagyon jó videót is találtam róla. 




Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések