Most elmesélem, hogyan lehet adósságot csinálni úgy is, hogy semmit sem teszünk, semmit sem fogyasztunk és az adósság mégis nő, halmozódik, kamatozik, s lehet, hogy vannak olyanok, akik nem is tudnak róla... és még csak meg sem lehet szabadulni tőle. 




Nem rég olvastam Frei Tamás egy írását a FB-on, ahol a nemzetek adósságáról ír, és hát Magyarország sincs kedvező helyzetben, de én most egy állampolgár adósságát feszegetem. A címet előbb leírtam, mint az írást olvastam, mert képet kerestem, és így jutottam el Frei írásához.

Szóval írtam, hogy a négy éve lakatlan házam után a szolgáltatók perrel fenyegetnek, mert nem fizetem egy ideje az alapdíjat. Már jeleztem nekik tavaly, hogy nem fizetem tovább, kapcsolják ki. Ez meg is történt, ha akarnék gázt, vagy vizet, már nem tudnék hozzá jutni. Ők azonban továbbra is számlázzák az alapdíjat, a tartozás csak halmozódik. Felszólítgatnak, perrel fenyegetőznek.

Gáz. Egy szemerni fogyasztásom nem volt az eltelt idő alatt, az alapdíj pedig meghaladja egy évre a 15.000 Ft-ot. Már 24.000 Ft-nál  tartok. Jeleztem, hogy nem tudok és nem is akarok fizetni olyan valamiért, amit nem használtam el. Több levél váltás is volt. Még olyant is írtak, hogy én ez év februárban azt kértem, hogy továbbra is fizetni akarom az alapdíjat. A beidézett szöveg az én általam használt színnel és betűtipussal volt beidézve. Februárban nem írtam nekik levelet, szerencsémre a rendeszerükben márciusban írt levelemet e-mailben visszaigazolták, így bizonyítani tudtam, hogy épp ellenkezőleg, azt kértem, hogy kapcsolják ki, s hogy nem fizetem. Ezt elismerték, és elnézést is kértek. (Az általuk szedett idézet a 2009-es levelemből volt... hát nem semmik.)

Már három személlyel is leveleztem, mikor azt írták, hogy postafordultával válaszoljak, hogy ideiglenesen vagy véglegesen szereljék le a gázórát, de vegyem tudomásul, hogy annak a költségét is nekem is kell fizetnem.

S itt a 22-es csapdája, mert én azt sem tudom kifizetni. Az alapdíj halmozódik tovább, és meg sem lehet tőlük szabadulni.

Akik nem tudják fizetni, és már fáznak, ott bezzeg azonnal leszerelik az órát. Vagy csak kikapcsolják? Utóbbi esetben nekik is halmozódik az alapdíj? Vajon tudnak-e róla?

Víz. Ez a szolgáltató sem marad el a másiktól. Itt ugyan kevesebb az alapdíj, de miért fizessem azt is, ha nem fogom használni. Mivel nem voltam itthon és most nyaltam át kb. 200 levelet, a vizes felszólítások vitték el a prímet. Ugyanis minden felszólítást 500 Ft-ban számoltak el, az utolsót pedig már 1000 Ft-ban, ami több, mint az alapdíj. Majd kihoztak 11 köbméter fogyasztást, amikor senki sem tartózkodott a lakásban. Ameddig ott laktam, 2 köbmétert használtam havonta. Az óra valóban annyit mutat, s ha volt is fogyasztás, az nem volt több 3 köbméternél még úgy sem, hogy volt egy csőtörés. Az ugyanis akkor volt, amikor ott voltam, és 2 percig sem folyt a víz. Szerelő javította a csövet és újra víztelenítve lett a rendszer. A víz a víz óránál volt elzárva. Az így képződött általam fel nem használt vízmennyiség és 1,5 év alapdíja a felszólításokkal együtt már majdnem eléri a 20.000 Ft-ot. És ez csak halmozódik, kamatozik, ki tudja meddig.

Megbíztak már ezek ügyvédet is, hogy hajtsák be rajtam. Azóta eltelt félév is, de hát nem tudja behajtani, mert nincs már semmim.

Most írtam két ajánlott levelet, és majd hasra estem milyen drága lett már az is, hogy nyoma maradjon a bejelentésemnek, mert az e-mail nem elég.

Nagyon rossz érzés, hogy a házam még akkor is adósságot termel, amikor nem vagyok ott, és nem tudok kimászni ebből a patt helyzetből. Mert ha elviszik az órákat, csak akkor viszik, ha azért is fizetek, amit nem tudok, s így meg nő és nő az adósság.

Amikor az emberek nagy többsége már a periférián kívül van, már nem tudja fenntartani a lakását, házát, vagy a bank teszi rá a kezét, akkor ezek a szolgáltatók sunyiban még tovább tetézik az emberek gondját, baját, és nincs bennük semmi jóindulat.

Egy igazi 22-es csapdája, mint az európai államok adósságnövekedése. Frei azt feszegeti, hogy spórolással nem csökken az adósságállomány, sőt... érdekes volt az írás.
Frei Tamás írása