2012. október 29., hétfő

Kegyetlen október

A világban folyó katasztrófák, problémák mellett az emberi gondok eltörpülnek, mégis sokszor úgy érezzük, hogy nehéz az a kereszt, amit cipelnünk kell.
Az, hogy az életem alakul, az nincs véletlenül, és nagyon remélem, hogy nem érződik panaszkodásnak semmi sem, mert attól távol állok. Minden, ami jött, jön, az sorsszerű, azt meg kell élni, abból tanulni kell.
Főként azért osztom meg életem történéseit, hogy másoknak erőt adjon, esetleg tanuljanak belőle, vagy csak egy olvasmány valakinek. 


Október 29-e hideg, havas reggelre ébredt, és ismételten keresztül húzta az egyik tervemet. 

Ma mentem volna munkaügyben nézelődni egy távolabbi helyre, amit busszal megközelítve minimum 8 órát vesz el, és csak két órát tudok ott tölteni. Egy ismerősöm vitt volna autóval, de már a faluból sem tudott kijönni a hó miatt. A Mátrát ilyenkor nem kell bemutatni, a 24-es főúton mentünk volna, s azt még délután is takarították. Vajon a sors nem akarja, hogy munkát keressek? Ahol lenne egy kis esélyem, zsinórban közbe jön valami.Ezt még nem adom fel, mert csak januártól lenne munka, és az nekem már jó.

Az biztos, hogy október nagyon kemény volt, és nagyon sok mindent megtapasztaltatott velem, amit nem igazán kívántam, kértem. Az, hogy októberben havat kelljen lapátolnom, és hagynom, hogy az úton rámcsapódjon a sok latyak, mikor a kocsik elmennek mellettem, mert hát itt nincs járda, ez aztán nem hiányzott. Főleg, ha arra gondolok, hogy Ibizán még húsz fokon felül van a hőmérséklet.
Nem gondolok arra, hogy mi lett volna ha Ibizán maradok, mert ha nem döntök az mellett, hogy hazajövök, anyumhoz akkor is haza kellett volna jönnöm. 

Kemény, kegyetlen, kíméletlen, keserű-keserves, kínzó, kábító, kalandos, kirobbanó, kételkedő, kétes, korlátolt, körmönfont, kishitű, kétarcú, kétségbeejtő, kavargó, kétségbeesett, kétséges, káoszi, kóros, káros, korrupt, káprázatos, kísérteties, kísérleti, kísértő, kezdeményező, kötekedő, kötélen táncoló, kötelességtudó, kötött, kitartó, kötetlen, kitaszító, kiadós, kitisztuló, kitörő, kitűnő, kialvatlan, követelő, kiújuló, kedélyes, kíváncsi, kedves, kicsinyes, középszerű, kellemes, komprumisszum kész, kockázatos, közönséges,kellemetlen, kifogásolható, könyörtelen, közvetett, közvetlen, kényelmes, kényelmetlen, kreatív, kihasználó, kényszerítő, kihívó, kritikus, kommunikatív, képlékeny, komoly, kudarcra ítélt, képtelen, komor, képzelt, kérdéses, könnyező, konformista, könnyelmű, különös, különleges, könnyű, kontárkodó, kimért.

A fenti jelzők megjelentek az életemben ebben a hónapban. Vagy mint elszenvedője, vagy mint, amilyen én voltam. Nem semmi mi, pedig csak a "K" betűseket vettem számba a teljesség igénye nélkül, ami eszembe jutott. Ha valamikor lesz kedvem, lehet, hogy írok egy sztorit, amikben szerepelnek ezek a szavak. 

Itthon azért több hír eljut hozzám, bár itt se nagyon nézek tévét, de anyu hallgatja a rádiót és mosás, főzés, takarítás, egyebek mellett  hallok dolgokat. Lásd New York, Argentina, Izrael, Spanyolország, stb., és a válság gyűrűzése mindenfelé... A magyarországi helyzetet nem is kommentálom.

A Vaskor ostora még nagyokat pattan ebben az évben, de én tudom, hogy már nem tud és nem is fog győzni. 

Anyu virágai úgy feküdtek ma a havon, mint a képen az a rózsa. S a poén, hogy még mindig van hó, de szerintem hamar elolvad. 

Kerülget az a vírus is, ami a lányéméknál volt, nem is csoda, hiszen hatalmas bacifelhők között voltam. Talán Reikivel, mézzel, szopogatós torokfertőtlenítővel meg tudom állítani. Meglátjuk. 

Közeleg a Mindenszentek, s bevallom, hogy ez sem hiányzott. Nem szeretek menni a temetőbe,  s nyakamon lesz a cécó a virágokkal is anyu helyett. 

Azt is furcsának tartom, hogy míg Ibizán jól működött az Omyno, itt nem igazán akar. Vagy túl sok minden van most rajtam, a fejemben, képtelen vagyok ellazulni olyan szintre, mint kint tudtam. Azért próbálkozom. 

A párom és a kocsim hiányzik és a meleg is.... 

Nem könnyű visszamenni abba az életvitelbe, amiből örültem, hogy kikerültem huszonévesen, de ez is sorsszerű, és nem ágálok ellene, nem sajnáltatom magam, bár biztosan vannak, akikben azt ébreszt. Ne sajnáljatok! 

Az életem, sok máséval egyetemben azon az úton halad, amin haladnia kell. Az már biztos, hogy december 21-re haza kellett jönnöm, s hogy mi történik? Az majd kiderül. Lehet, hogy nagyon nem is vesszük észre a változást, márpedig az meg fog történni, ha akarjuk, ha nem. 2012 a próbatételek éve, de ezt már biztosan írtam. Sok ismerőssel találkoztam, és  nem volt olyan, akinek ne lett volna meg a maga keresztje

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Léna,

Igazad van! Ez az év valójában sok próbának tesz ki. Remélem, hogy alakul valamerre a sorsod. Bízom benne!

puszillak: Zsu

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések