2022. január 17., hétfő

A hét fő bűn és a hét fő erény

 Vasárnap a torkosság bűnébe estem, vagy én úgy fogalmaznék, hogy nem voltam elég mértékletes.

Fánkot sütöttem, igazi, szalagos lett, és nagyon finom, és nagyon régen ettem. Ahogy sült ki, úgy ettem. Nagyon jól esett, nem is számoltam mennyi volt, de a szervezetem biz emlékezett.

Megbosszulta magát, hogy többet ettem, mint szabadott volna. Jól megülte a gyomromat.

 


Ha már az egyik bűnt elővettem, mint bűnt, térjünk ki a többire is, és az ellentétjére is, mert azok az erények. Úgy érzem, hogy életem során az is életfeladat volt, hogy az erényeket megtanuljam, és amiket bűnnek tartottam, azokat ne kövessem el.

 Hogy is tanultuk a katolikus hit szerint? A sorrend csak felsorolás.

                               Bűn                          Erény

    1.     

Kevélység, büszkeség, gőg

Alázat, egyszerűség

2.

Irigység

Jó akaró szeretet, szolgálat

3.

Harag

Szelídség

4.

Lelki restség, lustaság

Jóban való buzgóság, szolgálat

    5.

Fösvénység, kapzsiság, zsugoriság

Adakozás, jótékonyság

       6.

Torkosság, mohóság

Mértékletesség

      7.

Bujaság

Tisztaság (erkölcsi)

Vajon tényleg ezek lennének a főbűnök? Mi alapján lett eldöntve? Ezek alapján döntik el, hogy valaki bűnös, vagy megbocsátható bűnt követett el?

A mai fejemmel én más bűnöket is idesorolnék még..

Ki a jobban bűnös?

-          Aki hazudik vagy csak irigy?

-          Aki igazságtalan, vagy csak büszkeségből lenéz?

-          Aki meglop, elvesz valamit, vagy csak zsugoriságból nem segít?

-          Aki mellőz, ellehetetlenít vagy csak haragot táplál?

-          Aki nem látja át, hogy lustaságával másoknak is árthat?

-          Aki hajszolja a gyönyört, nem csak kihasználja a lehetőségeket szexuális téren?

-          Aki szándékosan átgázol a másikon, mert mohóságában vágyik valamire, vagy csak többet eszik, mint szabadna?

Nyilván lehetne még folytatni a sort.

 A 7-es számhoz sok minden fűződik. Talán a 7 csakra is köthető a bűnökhöz és az erényekhez. A csakrákkal való összehasonlítás forrása: https://aranyicsaba.hu/blog/19-a-7-fobun-a-7-ereny-es-a-csakrak

Ezt bemásolom, bár nem tudom mi alapján történt ezek megállapítása. Nekem, a megérzéseim szerint kicsit ellentmondásos.

7.) Korona csakra

Elégtelen működése esetén: Visszahúzódó, hallgataggá válunk, valahová tartozás hiánya, kimerültség, életünk örömtelen lesz.

Túlzott működésekor: Mániás depresszió, elmebaj, zavart szexualitás, frusztrált, nem létező erőt tulajdonít magának

Hozzá tartozó főbűn: A kevélység.

Hozzá tartozó erény: A hit

 6.) Harmadik szem

Elégtelen működése esetén: önbizalom hiányos, gyáva csődtömeg lesz.

Túlzott működésekor: büszke, ellentmondást nem tűrő, manipuláló lesz.

Hozzá tartozó főbűn: Az irígység.

Hozzá tartozó erény: A remény

  5.) Torok csakra

Elégtelen működése esetén: gyengék, megbízhatatlanok leszünk.

Túlzott működésekor: arrogáns, dogmatikus és szarkasztikus.

Hozzá tartozó főbűn: A torkosság.

Hozzá tartozó erény: A jótékonyság

  4.) Szív csakra

Elégtelen működése setén: hajlik a túlérzékenységre és szükségét érzi, hogy folyton adjon, sajnálja magát és állandóan fél. A legtöbb másoktól függő egyénnek elégtelenül működik a csakrája.

Túlzott működésekor: Túltelítettség esetén az ember birtokló, követelőző lesz.

Hozzá tartozó főbűn: A bujaság.

Hozzá tartozó erény: A bátorság

3.) Napfonat

Elégtelen működése esetén: nincs önbizalmunk, zavarodottá válunk.

Túlzott működésekor: munkamániás, maximalista lesz az ember.

Hozzá tartozó főbűn: A harag.

Hozzá tartozó erény: Az igazságosság

  2.) Szakrális csakra

Elégtelen működése esetén: a harag, neheztelés, frusztráció.

Túlzott működésekor: az ember manipuláló, agresszív lesz.

Hozzá tartozó főbűn: A fösvénység.

Hozzá tartozó erény: A mértékletesség

   1.) Gyökér csakra

Elégtelen működése esetén: idegesek, bizonytalanok vagyunk.

Túlzott működésekor: egocentrikus zsarnokká válhatunk.

Hozzá tartozó főbűn: A jóra való restség.

Hozzá tartozó erény: Az óvatosság

Hmmm, micsoda gondolatsort indított el bennem a mértéktelenség????


 https://www.youtube.com/watch?v=2ssCL292DQA

 

Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések