2012. november 24., szombat

Szélhámosság vagy egy kiadó bukása?

Beleszaladtam valami gyanús dologba. A nyáron volt egy pályázati kiírás, ahová beadtam a két regényemet is. Kimondottan regénypályázat volt, és  hát minden amatőr, kezdő írogató felfigyel egy ilyen lehetőségre.



Ha egy írópalánta azt olvassa, hogy ingyen kiadják a regényét, először megörül, azután feléled benne a gyanú, főleg, ha kicsit utánanéz a kiadónak, aminek még alig jelent meg könyve. Mégis utolsó pillanatban én is elküldtem a regényeimet, több mint 100 pályatársammal egyetemben, hiszen mindenkiben ott a remény belül, hogy talán majd az ő írása győz majd.

Már gondok voltak az írások feltöltésével is, majd azt ígérték, hogy szeptember 30-án meg lesz az eredményhirdetés. Aztán a honlapon annyi jelent meg, hogy elnézést kérnek, de sok mű érkezett be, és mindenkit értesíteni fognak e-mailben, és kérik a türelmünket.

Nem régen írtam a kiadónak egy levelet, jelezve, hogy ha esetleg nyerne az egyik regényem, egy helyen szeretnék majd valamit változtatni.
Ezután ez jelent meg az oldalon, és eltűnt a honlapjuk is.


Annyit azért minden szerző megérdemelet volna, hogy mindenkinek írnak egy e-mailt. Most gondolom, hogy sokan hasonlóan gondolnak arra, hogy mi van, ha lenyúlták a sztorikat, és kalóz kiadásban, más neve alatt majd megjelenik valahol, netán fordítás után külföldön. Nyomon sem lehet követni.
Persze a levelemre a kiadó nem reagált, s gondolom másokéra sem. Mi a garancia, hogy valóban törölték a regényeket az adatbázisukból? 

Írtam már erről egyszer blogot, mert akkor úgy éreztem, hogy a kiadó célja az, hogy egyet talán megjelentet, a többinek pedig felajánlja, hogy adják ki magánkiadásban. 

Most nem jó lóra tettem. Az első két regényemet akartam megméretni, s ki tudja, hogyan tovább.
Többen is olvastak már belőle részeket, de nem jelent még meg sehol. Ismét találtam egy regény pályázatot, de ott van nevezési díj, s hát az nekem most nincs, de van még idő addig, ki tudja, hogyan alakulnak a dolgok... 

Azért ha valaki felfigyel egy mór lány (Aisa) történetére, mely a XV. század végén indul Spanyolországban, de napjainkban fejeződik be Törökországban, azt biza én írtam. S ennek majd lesz folytatása is, ami már ugye egy kicsit a közeljövőben fog játszódni. S ez már a lánya története lesz. 

A másik regényem is Spanyolországban indul, mert hát Ibiza adott ihletet, de ott játszódik a történet több helyszínen is, mint pl. Magyarországon, Törökországban, Olaszországbaén, Floridában, Ecuadorban és Peruban. EGy jó kis kalandregény, s mivel 2012 sodrásában volt a címe, s nem jelenik meg idén, így ennek új címet kell kitalálnom majd. Van neki üzenete, el kellett volna, hogy több emberhez jusson még ebben az évben... A történet úgy indult, hogy Es Vedránál találnak egy régi kincsesládát, s vele együtt a kalózok kincsét, s kincsesládában azonban régi magyar rovásírással írt szöveget találnak. 

Azért bízom benne, hogy a sztorikat nem nyúlják le, lehet, hogy mégis csinálok belőlük e-könyvet, de az a baj, hogy e-könyv után már nagy kiadót mégúgy sem fogja érdekelni, én meg nem akarok magánkiadást többet... 

Szóval jó lenne tudni, hogy ez egy nagy átverés volt, vagy pedig a Kiadóval történt valami. Még azért megeresztek egy e-mailt, mert ez így nem fair, kellene, hogy minden pályázónak írjanak

Nincsenek megjegyzések:

KIEMELT BEJEGYZÉS

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

A világ tényleg annyi, amennyit látunk belőle? - 'SEMMI SEM TÖRTÉNIK VÉLETLENÜL!'

Népszerű bejegyzések